4a polski

Zasady oceniania język polski szkoła podstawowa

Zajęcia wyrównawcze dla uczniów szkoły podstawowej

środa na 0. lekcji (7.35 – 8.20) w sali 30

ZAPRASZAM!

 

Lista lektur na rok szkolny 2016/2017

12 IX pięć dowolnych legend związanych z Krakowem

10 X Henryk Sienkiewicz „W pustyni i w puszczy”

14 XI Lucy Maud Montgomery „Ania z Zielonego Wzgórza”

9 I Mark Twain „Przygody Tomka Sawyera”

27 II Brandon Mull „Baśniobór” t.1.

27 III Ferenc Molnar „Chłopcy z Placu Broni”

8 V mity – wybór

29 V  Jeff Kinney „Dziennik Cwaniaczka” cz. 1.

„Dziennik cwaniaczka”. Na czym polega istota przyjaźni?

Jak nazywa się przyjaciel Grega? Jak doszło do tego, że zostali przyjaciółmi? Podaj kilka sytuacji, w których Greg nie sprawdził się jako przyjaciel. Co zrobił Rowley, kiedy uznał, że Greg nie jest już jego przyjacielem? W jaki sposób doszło do pojednania … Continued

Posted in 5a j. polski | Możliwość komentowania „Dziennik cwaniaczka”. Na czym polega istota przyjaźni? została wyłączona

Świat przedstawiony w „Dzienniku cwaniaczka”

Proszę o wybranie 8 z 11 zadań! Wyjaśnij, kto jest tytułowym cwaniaczkiem i dlaczego go tak nazwano. Określ czas i miejsce akcji. Napisz charakterystykę wybranego bohatera. Napisz list w imieniu Grega. Zaproszenie do domu duchów. Ogłoszenie o przedstawieniu „Czarnoksiężnik z … Continued

Posted in 5a j. polski | Możliwość komentowania Świat przedstawiony w „Dzienniku cwaniaczka” została wyłączona

Główny bohater „Dziennika cwaniaczka”

Zasada ortograficzna: W tytułach książek i filmów wielką literą piszemy tylko pierwszy wyraz, np. „W pustyni i w puszczy”. Inaczej jest z tytułami czasopism, w których wielką literą piszemy wszystkie wyrazy samodzielne, np. „Wiedza i Życie”. Zadania: Uzupełnij danymi osobowymi … Continued

Posted in 5a j. polski | Możliwość komentowania Główny bohater „Dziennika cwaniaczka” została wyłączona

Bardzo łatwy sprawdzian z mitologii

O kim mowa? 1) kazał zbudować labirynt, 2) odpowiada za brak plonów, 3) poleciał zbyt blisko słońca, 4) podarował ludziom ogień 1) pilnował królestwa zmarłych, 2) niepotrzebnie zerwała kwiat, 3) plotkował o bogach, 4) wszystko widzi Streść mit o Demeter … Continued

Posted in 5a j. polski | Możliwość komentowania Bardzo łatwy sprawdzian z mitologii została wyłączona

Związki frazeologiczne spod Olimpu

Związek frazeologiczny to wyrażenie, które jest przenośnią i nie może być przekształcane, np. „stajnia Augiasza”.   Wykorzystaj poniższe związki frazeologiczne w swoim tekście: stajnia Augiasza, syzyfowa praca, puszka Pandory, męki Tantala, nic Ariadny, pięta achillesowa, jabłko niezgody, Ikaryjskie loty, miecz Damoklesa, … Continued

Posted in 5a j. polski | Możliwość komentowania Związki frazeologiczne spod Olimpu została wyłączona

Percy Jackson i bogowie olimpijscy. Złodziej pioruna.

Posted in 5a j. polski | Możliwość komentowania Percy Jackson i bogowie olimpijscy. Złodziej pioruna. została wyłączona

Dzieje Dedala i Ikara

Zapisz w zeszycie odpowiedź na pytania 1-4 ze str. 51. Wyjaśnij znaczenie sformułowania „ikarowe loty”. Napisz jedno z następujących zadań: Instrukcja obsługi skrzydeł wraz z zasadami BHP. Ogłoszenie o pracę, na które odpowiedział Dedal. List Dedala z więzienia. Adresat: król … Continued

Posted in 5a j. polski | Możliwość komentowania Dzieje Dedala i Ikara została wyłączona

Największy siłacz mitycznej Hellady. Mit o Heraklesie

Herakles był herosem. Co to znaczy? Wypisz z mitu wszystkie wydarzenia świadczące o wyjątkowości Heraklesa. Podaj nazwy wszystkich atrybutów Heraklesa. Dlaczego Herakles musiał wykonać 12 prac? Jako urzędnik króla Augiasza napisz sprawozdanie z czyszczenia stajni. Użyj związku frazeologicznego „stajnia Augiasza” w znaczeniu … Continued

Posted in 5a j. polski | Możliwość komentowania Największy siłacz mitycznej Hellady. Mit o Heraklesie została wyłączona

Matczyna miłość zaklęta w naturze. Mit o Demeter i Korze

Kto władał podziemiem, a kto ziemią? Jak powstały pory roku? Opisz ilustrację ze str. 56. Napisz trzy z poniższych tekstów: zaproszenie na ślub Hadesa i Kory plan wydarzeń mitu list Demeter do Zeusa z prośbą o ukaranie Hadesa sprawozdanie z … Continued

Posted in 5a j. polski | Możliwość komentowania Matczyna miłość zaklęta w naturze. Mit o Demeter i Korze została wyłączona

Wracamy na Olimp.

Na podstawie tekstów:”W świecie mitów” i „Bogowie” na s. 48 oraz towarzyszących im ciekawostek zapisz w zeszycie rozwiązanie następujących zadań: Narysuj drzewo genealogiczne trzech pokoleń bogów. Wyjaśnij, co to jest atrybut. Wybierz jednego z bogów narysowanych na s. 49. Opisz … Continued

Posted in 5a j. polski | Możliwość komentowania Wracamy na Olimp. została wyłączona