workspace8_high_res

Zasady oceniania język polski szkoła podstawowa

Zajęcia wyrównawcze dla uczniów szkoły podstawowej

środa na 0. lekcji (7.35 – 8.20) w sali 30

ZAPRASZAM!

Lista lektur na rok szkolny 2016/2017

10 X Joanne K. Rowling „Harry Potter i kamień filozoficzny”

14 XI Irena Jurgielewiczowa „Ten obcy”

9 I Kornel Makuszyński „Szatan z VII klasy”

27 II Frances Hodgson Burnett „Tajemniczy ogród”

27 III John Ronald Reuel Tolkien „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

8 V Edmund Niziurski „Sposób na Alcybiadesa”

 

Dołącz do klasy na portalu LearningApps!

 

Jak Adamowi udało się wszystkich oszukać?

1. Przeczytaj tekst Paweł Beręsewicza „Projekt: Marczuk” ze str. s. 161 i sporządź plan wydarzeń. 2. Wykonaj pisemnie w zeszycie wszystkie zadnia dotyczące tego tekstu ( str. 164-165). 3. Zapisz siedem rad dla użytkowników Internetu na temat tego, jak powinni … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Jak Adamowi udało się wszystkich oszukać? została wyłączona

Trochę inna fantastyka

„Hobbit” reprezentuje fantastykę baśniową, czyli fantasy. Charakterystyczne elementy świata przedstawionego tego typu utworów to bohaterowie o magicznych zdolnościach, przedmioty o niezwykłej mocy, fantastyczne stworzenia. Czas akcji przypomina średniowiecze. Drugi typ fantastyki to science fiction. Akcja tego typu utworów rozgrywa w … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Trochę inna fantastyka została wyłączona

Liczebnik – łatwy sprawdzian bez kserowania

2.zerówka, jedenaście, jednorożec, ćwierć, pierwszoklasista, ósmym, piętnaście, troje, czworonożny, dwunastu, czterdzieści siedem     3. a) Jacek chodzi do (5) klasy. b) W teatrze widzowie zajęli (11) rzędów. c) Rzym powstał w (8)wieku przed naszą erą. d) Czekał na nią … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Liczebnik – łatwy sprawdzian bez kserowania została wyłączona

Hobbit, czyli tam i z powrotem

  Test dotyczący świata przedstawionego w powieści   Prezentacja na temat lektury   Wyruszamy z hobbitem w podróż po Śródziemiu 1. Drzewo genealogiczne Bilba Bagginsa. 2. Plan norki Bilba wg opisu z pierwszego rozdziału. 3. Wyobraź sobie kuchnię w domu … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Hobbit, czyli tam i z powrotem została wyłączona

U progu roku dwa tysiące osiemnastego, czyli o liczebniku

Dokąd zmierzam? Poprawnie używam w zdaniu wszystkich rodzajów liczebników. Rozpoznaję je, określam ich rodzaj i odmieniam przez przypadki.   Jak tam dojdę? Wykonam wszystkie ćwiczenia z podręcznika. Stworzę własne ćwiczenia interaktywne. Zaprojektuję sprawdzian dla kolegów.   Skąd będę wiedzieć, że … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania U progu roku dwa tysiące osiemnastego, czyli o liczebniku została wyłączona

Różne oblicza sprawiedliwości. „Morderstwo w Orient Expressie” Agaty Christie

Wymień najważniejsze cechy charakteru Poirota. Jaka była ostateczna decyzja detektywa? Dlaczego dokonał takiego wyboru?   Jedno zadanie do wyboru: Zapis rozmowy panny Marple z Herkulesem Poirot. Akt oskarżenia wybranego przestępcy. Kartka z pamiętnika jednego z detektywów. List do wybranego detektywa … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Różne oblicza sprawiedliwości. „Morderstwo w Orient Expressie” Agaty Christie została wyłączona

„Klątwa starej stróżki” Agaty Christie jako utwór detektywistyczny

Opracuj w formie notatki, tabeli lub plakatu. Ułóż 10 pytań dotyczących świata przedstawionego. Określ typ narracji. Jakie cechy dobrego detektywa można odnaleźć w postaci panny Marple? Co jest ważniejsze w tej historii: przestępstwo czy rozwiązanie zagadki? Uzasadnij. Wskaż wszystkie przesłanki, … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania „Klątwa starej stróżki” Agaty Christie jako utwór detektywistyczny została wyłączona

Opis obrazu

1. Autor,tytuł, inne informacje. 2. Kompozycja – temat, rozplanowanie elementów. 3. Kolorystyka 4. Nastrój 5. Opinia Przydatne słownictwo fachowe: statyczny, dynamiczny, pierwszy plan, tło, światłocień, perspektywa Przyimki i wyrażenia przyimkowe

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Opis obrazu została wyłączona

Piszemy charakterystykę jednego z muszkieterów

Postać, którą opisuję, jest jednym z głównych bohaterów powieści „Trzej muszkieterowie” Aleksandra Dumasa. Można powiedzieć, że to młody mężczyzna, Francuz, z poświęceniem wypełniający swoją misję. Jest raczej wysoki i dobrze zbudowany. Nosi zawsze charakterystyczny kapelusz, a u boku ma przypasaną … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Piszemy charakterystykę jednego z muszkieterów została wyłączona

Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego!

    Dokąd zmierzam? Poznam cechy powieści przygodowej. Dowiem się, co to jest charakterystyka pośrednia i bezpośrednia. Odkryję elementy, z których tworzony jest świat przedstawiony. Jak tam dojdę? Przygotuję lapbooka dotyczącego I tomu „Trzech muszkieterów”. Napiszę charakterystykę jednego z bohaterów. … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego! została wyłączona