Nasz podręcznik

song_writing_hires

Zasady oceniania język polski gimnazjum

Zajęcia wyrównawcze dla uczniów gimnazjum

środa na 0. lekcji (7.35 – 8.20) w sali 31

ZAPRASZAM PO UPRZEDNIM ZGŁOSZENIU SIĘ PRZEZ LIBRUSA!

Lista lektur na rok szkolny 2016/2017

10 X Sofokles „Antygona

14 XI Antoine de Saint-Exupery „Mały Książę”

9 I William Szekspir „Romeo i Julia”

6 III Adam Mickiewicz „Dziady cz. II”

25 IV J. R. R. Tolkien „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

16 V Aleksander Fredro „Zemsta

3 VI  Agatha Christie „Klątwa starej stróżki”

 

 

Dołącz do klasy na LearningApps

 

Hymn Polski i okoliczności jego powstania

Oficjalnie obowiązujący tekst Muzeum w Będominie Film o muzeum w Będominie Zadania: Co wiesz o historii powstania Mazurka Dąbrowskiego i jego autorze? Napisz zaproszenie na rekonstrukcję bitwy z kampanii napoleońskiej.  Jak opisać przedmiot? Eksponaty z Muzeum Hymnu Polski w Będominie Opisz … Continued

Posted in 7a j. polski, Ic j. polski | Możliwość komentowania Hymn Polski i okoliczności jego powstania została wyłączona

Hobbit – adaptacja Petera Jacksona

       

Posted in Ic j. polski | Możliwość komentowania Hobbit – adaptacja Petera Jacksona została wyłączona

„Zemsta” Aleksandra Fredry

Czy dobrze pamiętamy treść lektury? GRUPA A: Podaj nazwisko Rejenta i dwie cechy charakteru, jakie ono przywołuje.  Kto i za co się mści? Jakie było powiedzonko Rejenta? Czyim synem był Wacław? Dlaczego Wacław chciał być jeńcem w domu Cześnika? Dlaczego … Continued

Posted in Ic j. polski | Możliwość komentowania „Zemsta” Aleksandra Fredry została wyłączona

Hobbit, czyli tam i z powrotem

24 kwietnia Oto Bilbo Baggins. 1. Jesteś (1) Gandalfem (2) Gollumem (3) Elrondem (4) Thorinem (5) Smaugiem (6) Thranduilem. Przeprowadź wywiad z Bilbem. 2. Co naprawdę się wydarzyło? Kartka z pamiętnika Bilba, przestawiająca dowolne wydarzenie z jego punktu widzenia. 3. … Continued

Posted in Ic j. polski | Możliwość komentowania Hobbit, czyli tam i z powrotem została wyłączona

Maraton gramatyczny – fleksja w służbie uczniowskiej twórczości

UWAGA! W każdym tekście podkreśl wskazane części mowy, podpisz je  i ponumeruj. Nie można liczyć powtórzeń tego samego słowa. Napisz raport policyjny, używając przynajmniej sześciu nieosobowych form czasownika. Napisz wiersz, używając przynajmniej pięciu rzeczowników abstrakcyjnych. Opisz dowolny obraz, używając przynajmniej … Continued

Posted in Ic j. polski | Możliwość komentowania Maraton gramatyczny – fleksja w służbie uczniowskiej twórczości została wyłączona

Siedem przypadków rzeczownika

Rzeczowniki odpowiadają na pytania kto?co? Rzeczowniki mają przypisane rodzaje: męski, żeński i nijaki. Rzeczowniki odmieniają się przez liczby i przypadki. Rzeczowniki dzielą się na: pospolite własne np. przedmioty, miejsca, uczucia, ip. np. imiona, nazwiska, miasta, rzeki, itp żywotne nieżywotne ludzie, … Continued

Posted in Ic j. polski | Możliwość komentowania Siedem przypadków rzeczownika została wyłączona

Szczęśliwa siódemka. Czasownik i jego odmiana

Odmiana czasownika Fleksja to dział nauki o języku zajmujący się odmianą wyrazów. Kategorie gramatyczne to kategorie odmiany wyrazów. Czasownik ma 7 kategorii gramatycznych:  osoba, liczba, tryb (rozkazujący, przypuszczający, orzekający), czas, rodzaj, aspekt (dokonany i niedokonany), strona (czynna, bierna, zwrotna). Określ … Continued

Posted in Ic j. polski | Możliwość komentowania Szczęśliwa siódemka. Czasownik i jego odmiana została wyłączona

„Dziady” Adama Mickiewicza – nasze prezentacje

NACOBEZU Spójne dialogi. Sens jakikolwiek oraz związek z wybranym programem. Twórcze podejście do tematu. Ma być zabawnie! Dobór melodii. Czterowiersz jak należy. Związek z utworem Mickiewicza.   UWAGA!   „Udziadowani” Zgadnij, co na obiad będzie: Czy to pieczeń, czy łabędzie. … Continued

Posted in Ic j. polski | Możliwość komentowania „Dziady” Adama Mickiewicza – nasze prezentacje została wyłączona

Najstarsze prawa ludzkości

Co znamy z historii? Przeczytaj teksty ze str. 159-161. Z zestawu zadań wybierz 8 i zapisz odpowiedzi w zeszycie: 1a/ s158, 2/s. 158, 2 ab/ s. 160, 2c/ s. 160, 4/s. 160 5/ 160, 1/ 162 wymyśl i opisz przebieg … Continued

Posted in Ic j. polski | Możliwość komentowania Najstarsze prawa ludzkości została wyłączona

Miłość ma swoje prawa. Ballady Adama Mickiewicza

poniedziałek, 20 lutego Moralność ludowa w romantycznej balladzie. „Świtezianka” Adama Mickiewicza   Co wydarzyło się nad jeziorem Świteź? Przedstaw wydarzenia w formie planu lub opowiadania jednego z jego uczestników. Kim jest narrator tej historii? Jaka jest jego wiedza o świecie przedstawionym? … Continued

Posted in Ic j. polski | Możliwość komentowania Miłość ma swoje prawa. Ballady Adama Mickiewicza została wyłączona