workspace8_high_res

Zasady oceniania język polski szkoła podstawowa PSO

 

Zasady - Kahoot

 

Jak będą oceniane nasze prace pisemne?

Treść – 3

Spójność- 1

Bogactwo językowe – 2 (w tym 1 za brak powtórzeń)

Poprawność językowa (2 błędy na stronę) – 1

Poprawność ortograficzna (1 błąd w całym tekście) – 1

Poprawność interpunkcyjna (2 błędy w całym tekście) – ,1

Akapity i organizacja tekstu – 1

10 = cel

8, 9 = bdb

6, 7 = db

4, 5 = dst

3 = dop

0, 1, 2 = ndst

 

Lista lektur na rok szkolny 2017/2018

 

  1. Jan Kochanowski, wybór fraszek, pieśni i trenów, w tym tren I, V, VII, VIII -wrzesień i październik na lekcjach
  2. Agatha Christie, I nie było już nikogo (Dziesięciu małych Murzynków) – 9 października
  3. Henryk Sienkiewicz, Quo vadis – 6 listopada
  4. Charles Dickens, Opowieść wigilijna4 grudnia
  5. Ignacy Krasicki, Żona modna
  6. Adam Mickiewicz, Reduta OrdonaŚmierć PułkownikaŚwitezianka, II część DziadówPan Tadeusz (historia Polski)
  7. Aleksander Fredro, Zemsta – 8 stycznia
  8. Henryk Sienkiewicz, Latarnik – 5 marca
  9. Stefan Żeromski, Siłaczka – 12 marca
  10. Ernest Hemingway, Stary człowiek i morze – 9 kwietnia
  11. Nancy H. Kleinbaum, Stowarzyszenie Umarłych Poetów  14 maja
  12. Douglas Adams, Autostopem przez Galaktykę  – 4 czerwcaWybrane wiersze Cypriana Norwida, Bolesława Leśmiana, Mariana Hemara, Kazimierza Wierzyńskiego, Jana Lechonia, Jerzego Lieberta.

 

Dołącz do klasy na portalu LearningApps!

 

Fascynujący starożytny Rzym w powieści Henryka Sienkiewicza „Quo vadis”

Dokąd zmierzam? Poznam cechy powieści historycznej. Wskażę je na przykładzie powieści Henryka Sienkiewicza. Zapoznam się z podziałem na lirykę, epikę i dramat. Zrekonstruuję świat przedstawiony. Poznam cechy pism użytkowych: cv, listu motywacyjnego, podania. Jak tam dojdę? Przeanalizuję elementy świata przedstawionego … Continued

Posted in 7a j. polski | Możliwość komentowania Fascynujący starożytny Rzym w powieści Henryka Sienkiewicza „Quo vadis” została wyłączona

„Żona modna” Ignacego Krasickiego

Rozterki młodego małżonka Opisz sytuację życiową pana Piotra. Wskaż wymienione przez niego zalety żony. Pod jakimi względami małżonkowie się różnią? Co sprawia, że pan Piotr stara się jednak porozumieć ze swoją żoną? Spisz punkty intercyzy i wyjaśnij to pojęcie. Jakie … Continued

Posted in 7a j. polski | Możliwość komentowania „Żona modna” Ignacego Krasickiego została wyłączona

I nie było już nikogo…

Powieść Film Dokąd zmierzam? Poznam cechy powieści detektywistycznej. Wskażę je na przykładzie powieści Agaty Christie. Zrekonstruuję świat przedstawiony. Jak tam dojdę? Opracuję lapbooka dotyczącego świata przedstawionego utworu. Zamieszczę w nim streszczenie losów poszczególnych bohaterów i ich charakterystykę. Skąd będę wiedzieć, … Continued

Posted in 7a j. polski | Możliwość komentowania I nie było już nikogo… została wyłączona

Filozofia życiowa ukryta w twórczości Jana Kochanowskiego

Dokąd zmierzam? Poznam biografię Jana Kochanowskiego i podstawowe wiadomości na temat epoki,w której tworzył. Zapoznam sie z najważniejszymi fraszkami.Poznam ich specyfikę i wyjaśnię znaczenie.   Jak tam dotrę?   Skąd będę wiedzieć, ze jestem u celu?     Przygotuj się … Continued

Posted in 7a j. polski | Możliwość komentowania Filozofia życiowa ukryta w twórczości Jana Kochanowskiego została wyłączona

„Ziemia to ziarnko…” czyli interpretujemy „Przypowieść o maku” Czesława Miłosza

Czesław Miłosz Przypowieść o maku Na ziarnku maku stoi mały dom, Psy szczekają na księżyc makowy I nigdy jeszcze tym makowym psom, Że jest świat większy-nie przyszło do głowy.   Ziemia to ziarnko, naprawdę nie więcej, a inne ziarnka – … Continued

Posted in 7a j. polski | Możliwość komentowania „Ziemia to ziarnko…” czyli interpretujemy „Przypowieść o maku” Czesława Miłosza została wyłączona

Poezja ma swój własny język, czyli o środkach poetyckich.

Dokąd zmierzam? Nauczę się rozpoznawać poszczególne środki poetyckie. Odnajdę je w tekście „Mazurka Dąbrowskiego”. Nauczę się dostrzegać odmienność języka poezji. Jak tam dojdę? Zapoznam sie z prezentacjami, zagram w gry, wymyślę przykłady poszczególnych środków poetyckich. Jeśli będę mieć czas i … Continued

Posted in 7a j. polski | Możliwość komentowania Poezja ma swój własny język, czyli o środkach poetyckich. została wyłączona

Hymn Polski i okoliczności jego powstania

Dokąd zmierzam? Przypomnę sobie słowa hymnu. Poznam specyfikę muzeum w Będominie. Przypomnę sobie zasady pisania tekstów literackich i użytkowych. Jak tam dojdę? Przeczytam tekst hymnu na oficjalnej stronie, obejrzę film o Muzeum Hymnu i przypomnę sobie 5 faktów z historii … Continued

Posted in 7a j. polski | Możliwość komentowania Hymn Polski i okoliczności jego powstania została wyłączona

Hymn Polski i okoliczności jego powstania

Oficjalnie obowiązujący tekst Muzeum w Będominie Film o muzeum w Będominie Zadania: Co wiesz o historii powstania Mazurka Dąbrowskiego i jego autorze? Napisz zaproszenie na rekonstrukcję bitwy z kampanii napoleońskiej.  Jak opisać przedmiot? Eksponaty z Muzeum Hymnu Polski w Będominie Opisz … Continued

Posted in 7a j. polski, Ic j. polski | Możliwość komentowania Hymn Polski i okoliczności jego powstania została wyłączona

Części mowy – wiem już wszystko!

Dokąd zmierzam? Przypomnę sobie, jak rozpoznać 8 znanych mi juz części mowy. Dowiem się o 2 kolejnych. Jak tam dojdę? Przyjrzę się planszom, obejrzę prezentację, zagram w grę i posłucham piosenki, z której wybiorę po 1 przykładzie każdej części mowy. … Continued

Posted in 6a j. polski, 7a j. polski | Możliwość komentowania Części mowy – wiem już wszystko! została wyłączona