Zasady oceniania język polski szkoła podstawowa PSO

Zasady - Kahoot
Jak będą oceniane nasze prace pisemne?

Treść – 3

Spójność- 1

Bogactwo językowe – 2 (w tym 1 za brak powtórzeń)

Poprawność językowa (2 błędy na stronę) – 1

Poprawność ortograficzna (1 błąd w całym tekście) – 1

Poprawność interpunkcyjna (2 błędy w całym tekście) – ,1

Akapity i organizacja tekstu – 1

10 = cel

8, 9 = bdb

6, 7 = db

4, 5 = dst

3 = dop

0, 1, 2 = ndst

Lista lektur na rok szkolny 2017/2018

2 X Antoni Czechow, KameleonŚmierć urzędnika

6 XI Aleksander Dumas, Trzej muszkieterowie

8 I John Ronald Reuel Tolkien, Hobbit, czyli tam i z powrotem

5 III Marcin Kozioł, Skrzynia Władcy Piorunów

9 IV Alfred Szklarski, Tomek w krainie kangurów

21 V Rafał Kosik, Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi

 

Wybrane wiersze Juliusza Słowackiego, Adama Mickiewicza, Zbigniewa Herberta.

Ignacy Krasicki, wybrane bajki

Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz (polowanie oraz koncert Wojskiego)

 

Jak Adamowi udało się wszystkich oszukać?

1. Przeczytaj tekst Paweł Beręsewicza „Projekt: Marczuk” ze str. s. 161 i sporządź plan wydarzeń. 2. Wykonaj pisemnie w zeszycie wszystkie zadnia dotyczące tego tekstu ( str. 164-165). 3. Zapisz siedem rad dla użytkowników Internetu na temat tego, jak powinni … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Jak Adamowi udało się wszystkich oszukać? została wyłączona

Trochę inna fantastyka

„Hobbit” reprezentuje fantastykę baśniową, czyli fantasy. Charakterystyczne elementy świata przedstawionego tego typu utworów to bohaterowie o magicznych zdolnościach, przedmioty o niezwykłej mocy, fantastyczne stworzenia. Czas akcji przypomina średniowiecze. Drugi typ fantastyki to science fiction. Akcja tego typu utworów rozgrywa w … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Trochę inna fantastyka została wyłączona

Liczebnik – łatwy sprawdzian bez kserowania

2.zerówka, jedenaście, jednorożec, ćwierć, pierwszoklasista, ósmym, piętnaście, troje, czworonożny, dwunastu, czterdzieści siedem     3. a) Jacek chodzi do (5) klasy. b) W teatrze widzowie zajęli (11) rzędów. c) Rzym powstał w (8)wieku przed naszą erą. d) Czekał na nią … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Liczebnik – łatwy sprawdzian bez kserowania została wyłączona

Hobbit, czyli tam i z powrotem

  Test dotyczący świata przedstawionego w powieści   Prezentacja na temat lektury   Wyruszamy z hobbitem w podróż po Śródziemiu 1. Drzewo genealogiczne Bilba Bagginsa. 2. Plan norki Bilba wg opisu z pierwszego rozdziału. 3. Wyobraź sobie kuchnię w domu … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Hobbit, czyli tam i z powrotem została wyłączona

U progu roku dwa tysiące osiemnastego, czyli o liczebniku

Dokąd zmierzam? Poprawnie używam w zdaniu wszystkich rodzajów liczebników. Rozpoznaję je, określam ich rodzaj i odmieniam przez przypadki.   Jak tam dojdę? Wykonam wszystkie ćwiczenia z podręcznika. Stworzę własne ćwiczenia interaktywne. Zaprojektuję sprawdzian dla kolegów.   Skąd będę wiedzieć, że … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania U progu roku dwa tysiące osiemnastego, czyli o liczebniku została wyłączona

Różne oblicza sprawiedliwości. „Morderstwo w Orient Expressie” Agaty Christie

Wymień najważniejsze cechy charakteru Poirota. Jaka była ostateczna decyzja detektywa? Dlaczego dokonał takiego wyboru?   Jedno zadanie do wyboru: Zapis rozmowy panny Marple z Herkulesem Poirot. Akt oskarżenia wybranego przestępcy. Kartka z pamiętnika jednego z detektywów. List do wybranego detektywa … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Różne oblicza sprawiedliwości. „Morderstwo w Orient Expressie” Agaty Christie została wyłączona

„Klątwa starej stróżki” Agaty Christie jako utwór detektywistyczny

Opracuj w formie notatki, tabeli lub plakatu. Ułóż 10 pytań dotyczących świata przedstawionego. Określ typ narracji. Jakie cechy dobrego detektywa można odnaleźć w postaci panny Marple? Co jest ważniejsze w tej historii: przestępstwo czy rozwiązanie zagadki? Uzasadnij. Wskaż wszystkie przesłanki, … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania „Klątwa starej stróżki” Agaty Christie jako utwór detektywistyczny została wyłączona

Opis obrazu

1. Autor,tytuł, inne informacje. 2. Kompozycja – temat, rozplanowanie elementów. 3. Kolorystyka 4. Nastrój 5. Opinia Przydatne słownictwo fachowe: statyczny, dynamiczny, pierwszy plan, tło, światłocień, perspektywa Przyimki i wyrażenia przyimkowe

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Opis obrazu została wyłączona

Piszemy charakterystykę jednego z muszkieterów

Postać, którą opisuję, jest jednym z głównych bohaterów powieści „Trzej muszkieterowie” Aleksandra Dumasa. Można powiedzieć, że to młody mężczyzna, Francuz, z poświęceniem wypełniający swoją misję. Jest raczej wysoki i dobrze zbudowany. Nosi zawsze charakterystyczny kapelusz, a u boku ma przypasaną … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Piszemy charakterystykę jednego z muszkieterów została wyłączona

Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego!

    Dokąd zmierzam? Poznam cechy powieści przygodowej. Dowiem się, co to jest charakterystyka pośrednia i bezpośrednia. Odkryję elementy, z których tworzony jest świat przedstawiony. Jak tam dojdę? Przygotuję lapbooka dotyczącego I tomu „Trzech muszkieterów”. Napiszę charakterystykę jednego z bohaterów. … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego! została wyłączona