Zasady oceniania język polski szkoła podstawowa PSO

Zasady - Kahoot
Jak będą oceniane nasze prace pisemne?

Treść – 3

Spójność- 1

Bogactwo językowe – 2 (w tym 1 za brak powtórzeń)

Poprawność językowa (2 błędy na stronę) – 1

Poprawność ortograficzna (1 błąd w całym tekście) – 1

Poprawność interpunkcyjna (2 błędy w całym tekście) – ,1

Akapity i organizacja tekstu – 1

10 = cel

8, 9 = bdb

6, 7 = db

4, 5 = dst

3 = dop

0, 1, 2 = ndst

Lista lektur na rok szkolny 2017/2018

2 X Antoni Czechow, KameleonŚmierć urzędnika

6 XI Aleksander Dumas, Trzej muszkieterowie

8 I John Ronald Reuel Tolkien, Hobbit, czyli tam i z powrotem

5 III Marcin Kozioł, Skrzynia Władcy Piorunów

9 IV Alfred Szklarski, Tomek w krainie kangurów

21 V Rafał Kosik, Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi

 

Wybrane wiersze Juliusza Słowackiego, Adama Mickiewicza, Zbigniewa Herberta.

Ignacy Krasicki, wybrane bajki

Adam Mickiewicz, Pan Tadeusz (polowanie oraz koncert Wojskiego)

 

Różne oblicza sprawiedliwości. „Morderstwo w Orient Expressie” Agaty Christie

Wymień najważniejsze cechy charakteru Poirota. Jaka była ostateczna decyzja detektywa? Dlaczego dokonał takiego wyboru?   Jedno zadanie do wyboru: Zapis rozmowy panny Marple z Herkulesem Poirot. Akt oskarżenia wybranego przestępcy. Kartka z pamiętnika jednego z detektywów. List do wybranego detektywa … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Różne oblicza sprawiedliwości. „Morderstwo w Orient Expressie” Agaty Christie została wyłączona

„Klątwa starej stróżki” Agaty Christie jako utwór detektywistyczny

Opracuj w formie notatki, tabeli lub plakatu. Ułóż 10 pytań dotyczących świata przedstawionego. Określ typ narracji. Jakie cechy dobrego detektywa można odnaleźć w postaci panny Marple? Co jest ważniejsze w tej historii: przestępstwo czy rozwiązanie zagadki? Uzasadnij. Wskaż wszystkie przesłanki, … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania „Klątwa starej stróżki” Agaty Christie jako utwór detektywistyczny została wyłączona

Opis obrazu

1. Autor,tytuł, inne informacje. 2. Kompozycja – temat, rozplanowanie elementów. 3. Kolorystyka 4. Nastrój 5. Opinia Przydatne słownictwo fachowe: statyczny, dynamiczny, pierwszy plan, tło, światłocień, perspektywa Przyimki i wyrażenia przyimkowe

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Opis obrazu została wyłączona

Piszemy charakterystykę jednego z muszkieterów

Postać, którą opisuję, jest jednym z głównych bohaterów powieści „Trzej muszkieterowie” Aleksandra Dumasa. Można powiedzieć, że to młody mężczyzna, Francuz, z poświęceniem wypełniający swoją misję. Jest raczej wysoki i dobrze zbudowany. Nosi zawsze charakterystyczny kapelusz, a u boku ma przypasaną … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Piszemy charakterystykę jednego z muszkieterów została wyłączona

Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego!

    Dokąd zmierzam? Poznam cechy powieści przygodowej. Dowiem się, co to jest charakterystyka pośrednia i bezpośrednia. Odkryję elementy, z których tworzony jest świat przedstawiony. Jak tam dojdę? Przygotuję lapbooka dotyczącego I tomu „Trzech muszkieterów”. Napiszę charakterystykę jednego z bohaterów. … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Jeden za wszystkich, wszyscy za jednego! została wyłączona

Społeczeństwo w krzywym zwierciadle prozy Antoniego Czechowa

Dokąd zmierzam? Rozróżniam elementy świata przedstawionego w opowiadaniu. Wskazuję jego sens. Dostrzegam ironię. Opisuję i oceniam postępowanie bohaterów. Jak tam dojdę? Uporządkuję wydarzenia opisane w opowiadaniach Czechowa. Wskażę użyte środki stylistyczne. Opiszę bohaterów. Skąd będę wiedzieć, że jestem u celu? … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Społeczeństwo w krzywym zwierciadle prozy Antoniego Czechowa została wyłączona

Jak osiągnąć szczęście?

Jak osiągnąć szczęście?   Dokąd zmierzam? Wykorzystam swoją umiejętność rozpoznawania środków poetyckich. Odnajdę je w tekście omawianych utworów. Poznam różne punkty widzenia na temat tego, czym jest szczęście. Poznam cechy gatunkowe baśni. Jak tam dojdę? Zapoznam się z utworami literackimi … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Jak osiągnąć szczęście? została wyłączona

Prawda i poezja w „Pieśni o żołnierzach z Westerplatte” K. I. Gałczyńskiego

Dokąd zmierzam? Poznam historię obrony Wsterplatte we wrześniu 1939 roku. Zinterpretuję wiersz na ten temat. Jak tam dojdę? Obejrze filmy i prezentacje o obronie Westerplatte. Przeczytam wiersz, porozmawiam o nim, napiszę na jego temat notatkę. Skąd będę wiedzieć, że jestem … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Prawda i poezja w „Pieśni o żołnierzach z Westerplatte” K. I. Gałczyńskiego została wyłączona

Poezja ma swój własny język, czyli o środkach poetyckich.

Dokąd zmierzam? Nauczę się rozpoznawać poszczególne środki poetyckie. Odnajdę je w wierszu „Pieśń o żołnierzach z Westerplatte”. Nauczę się dostrzegać odmienność języka poezji. Jak tam dojdę? Zapoznam sie z prezentacjami, zagram w gry, wymyślę przykłady poszczególnych środków poetyckich. Jeśli będę … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Poezja ma swój własny język, czyli o środkach poetyckich. została wyłączona

Części mowy – wiem już wszystko!

Dokąd zmierzam? Przypomnę sobie, jak rozpoznać 8 znanych mi juz części mowy. Dowiem się o 2 kolejnych. Jak tam dojdę? Przyjrzę się planszom, obejrzę prezentację, zagram w grę i posłucham piosenki, z której wybiorę po 1 przykładzie każdej części mowy. … Continued

Posted in 6a j. polski, 7a j. polski | Możliwość komentowania Części mowy – wiem już wszystko! została wyłączona