Zasady oceniania język polski szkoła podstawowa

Lista lektur na rok szkolny 2019/2020

  1. Józef Wybicki, Mazurek Dąbrowskiego
  2. Clive Staples Lewis, Opowieści z Narnii. Lew, czarownica i stara szafa 30 września
  3. Adam Mickiewicz, Powrót taty, Pani Twardowska, Pan Tadeusz (fragmenty, w tym: opisy, zwyczaje i obyczaje, polowanie i koncert Wojskiego)
  4. Mark Twain, Przygody Tomka Sawyera 4 listopada
  5. Bolesław Prus, Katarynka
  6. Juliusz Słowacki, W pamiętniku Zofii Bobrówny
  7. Henryk Sienkiewicz, W pustyni i w puszczy 7 stycznia
  8. Wybrane mity greckie, w tym mit o powstaniu świata oraz mity o Prometeuszu, o Syzyfie, o Demeter i Korze, o Dedalu i Ikarze, o Heraklesie, o Tezeuszu i Ariadnie, o Orfeuszu i Eurydyce
  9. Biblia: stworzenie świata i człowieka oraz wybrane przypowieści ewangeliczne, w tym o siewcy, o talentach, o pannach roztropnych, o miłosiernym Samarytaninie
  10. Marcin Kozioł, Skrzynia Władcy Piorunów 10 lutego
  11. Ferenc Molnár, Chłopcy z Placu Broni 16 marca
  12. Lucy Maud Montgomery, Ania z Zielonego Wzgórza 4 maja
  13. Wybrane wiersze Władysława Bełzy, Jana Brzechwy, Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego, Zbigniewa Herberta, Anny Kamieńskiej, Joanny Kulmowej, Adama Mickiewicza, Czesława Miłosza, Tadeusza Różewicza, Juliusza Słowackiego, Leopolda Staffa, Juliana Tuwima, Jana Twardowskiego oraz pieśni i piosenki patriotyczne

Ferenc Molnar „Chłopcy z placu Broni”

Dlaczego warto przeczytać „Chłopców z Placu Broni”? Napisz odpowiedź na jedno spośród poniższych pytań. Co cię wzruszyło i zaciekawiło w utworze Ferenca Molnara „Chłopcy z Placu Broni”? Czerwone Koszule kontra Chłopcy z Placu Broni – porównanie dwóch wrogich drużyn. Możesz narysować … Continued

Posted in polski5nowyrok | Możliwość komentowania Ferenc Molnar „Chłopcy z placu Broni” została wyłączona

Czasownik i jego strony

Strona czasownika Zadania do tej części: str. 44-47 Zadania z e-podręcznika, koniecznie je zróbcie, sprawdzają się same! Proszę zrobić zadania powyżej przed kolejnym spotkaniem, na które umówiliśmy się na środę na godzinę 10.00. Rysnotkę omówimy na żywo i dopiero wtedy … Continued

Posted in polski5nowyrok | Możliwość komentowania Czasownik i jego strony została wyłączona

Czasowniki dokonane i niedokonane

Czasowniki dokonane i niedokonane Maszynka aspektowa Jak to działa? „Wrzucamy ” bezokolicznik i sprawdzamy, czy pasuje do słowa „będę”, np. będę+pisać. Czy to poprawne połączenie? TAK! W takim razie „pisać” to czasownik niedokonany. Sprawdźmy jeszcze kilka: jeść > będę jeść … Continued

Posted in polski5nowyrok | Możliwość komentowania Czasowniki dokonane i niedokonane została wyłączona

Czasownik i jego czasy, strony oraz aspekt.

Co już wiemy o czasowniku? Czasownik odpowiada na pytania: co robi? co się z nim dzieje?Jest nazwą czynności (co robi? pisze) lub stanu ( co się z nim dzieje? rośnie) 2. Czasownik odmienia się przez osoby ja gram, ty grasz, … Continued

Posted in polski5nowyrok | Możliwość komentowania Czasownik i jego czasy, strony oraz aspekt. została wyłączona

Skrzynia Władcy Piorunów

GRUPA „TOM” GRUPA „JULIA” 1. Napisz 5 prawdziwych zdań o Julii. 1. Napisz 5 prawdziwych zdań o Tomie. 2. Jaką niezwykłą umiejętność ma Tom? 2. Jaką niezwykłą umiejętność ma Spike? 3. Jak doszło do tego, że Julka jest niepełnosprawna? 3. … Continued

Posted in polski5nowyrok | Możliwość komentowania Skrzynia Władcy Piorunów została wyłączona

W pustyni i w puszczy

    Plan pracy: Quiz sprawdzający znajomość lektury Zadania i gry związane z wydarzeniami z lektury   Porwano dzieci! Wydanie specjalne gazety  Wywiad ze Stasiem.Czy Staś dobrze odnalazłby się w czasach współczesnych? Kim jest Stanisław Tarkowski? (prezentacja, profil na fakebooku)  Piszemy … Continued

Posted in polski5nowyrok | Możliwość komentowania W pustyni i w puszczy została wyłączona

Przyimek + rzeczownik = wyrażenie przyimkowe

PRZYIMEK to nieodmienna i niesamodzielna część mowy, często służąca do określania położenia, a także czasu i związków logicznych. Najłatwiej go zapamiętać, kojarząc ze stołem: „na stole”, „pod stołem”, „bez stołu” itp. Przyimek łączy się z rzeczownikiem, tworząc wyrażenie przyimkowe. Wymusza … Continued

Posted in polski5nowyrok, polski8nowyrok | Możliwość komentowania Przyimek + rzeczownik = wyrażenie przyimkowe została wyłączona

„Katarynka” Bolesława Prusa

Tekst lektury Informacje o autorze ze str. 57 Spacer po Warszawie z panem Tomaszem Lista zadań: 7, 17, 18 i 19 / str. 58-60. Los bywa okrutny Lista zadań: 12, 16, 24, 11 / s. 59-61 „Katarynka” jako nowela Wyraźnie … Continued

Posted in polski5nowyrok | Możliwość komentowania „Katarynka” Bolesława Prusa została wyłączona

Przygody Tomka Sawyera

Akcja powieści Marka Twaina „Przygody Tomka Sawyera” rozgrywa się pod koniec wieku XIX i obejmuje wydarzenia od wiosny do wczesnej jesieni. Miejscem akcji powieści jest niewielkie miasteczko St. Petersburg, położone w Ameryce nad rzeką Missisipi. Akcja kilku rozdziałów rozgrywa się … Continued

Posted in polski5nowyrok | Możliwość komentowania Przygody Tomka Sawyera została wyłączona

Przyimek + rzeczownik = wyrażenie przyimkowe

PRZYIMEK to nieodmienna i niesamodzielna część mowy, często służąca do określania położenia, a także czasu i związków logicznych. Najłatwiej go zapamiętać, kojarząc ze stołem: „na stole”, „pod stołem”, „bez stołu” itp. Przyimek łączy się z rzeczownikiem, tworząc wyrażenie przyimkowe. Wymusza … Continued

Posted in polski5nowyrok | Możliwość komentowania Przyimek + rzeczownik = wyrażenie przyimkowe została wyłączona