workspace8_high_res

Zasady oceniania język polski szkoła podstawowa

Zajęcia wyrównawcze dla uczniów szkoły podstawowej

środa na 0. lekcji (7.35 – 8.20) w sali 30

ZAPRASZAM!

Lista lektur na rok szkolny 2016/2017

10 X Joanne K. Rowling „Harry Potter i kamień filozoficzny”

14 XI Irena Jurgielewiczowa „Ten obcy”

9 I Kornel Makuszyński „Szatan z VII klasy”

27 II Frances Hodgson Burnett „Tajemniczy ogród”

27 III John Ronald Reuel Tolkien „Hobbit, czyli tam i z powrotem”

8 V Edmund Niziurski „Sposób na Alcybiadesa”

 

Dołącz do klasy na portalu LearningApps!

 

Zdanie pojedyncze

Powtórka z rozrywki, czyli o częściach zdania pojedynczego   Przydawka – każde określenie dowolnego rzeczownika w zdaniu. Odpowiada na pytania: jaki? który? czyj? Okolicznik – określenie orzeczenia, uściślające okoliczności. Pytania: jak? gdzie? kiedy? dlaczego? po co? jak bardzo? Dopełnienie – określenie orzeczenia, … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Zdanie pojedyncze została wyłączona

„Tomek w krainie kangurów” Alfreda Szklarskiego

Test O świecie przedstawionym w utworze A. Szklarskiego „Tomek w krainie kangurów” Wyszukajcie fragmenty dotyczące czasu i miejsca akcji. Wypiszcie bohaterów lektury zpodziałemna pierwszo-i drugoplanowych. Uporządkujcie plan wydarzeń Podane wydarzenia uporządkujcie chronologicznie. Przypłynięcie do Port Augusta w Australii. Pobyt u … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania „Tomek w krainie kangurów” Alfreda Szklarskiego została wyłączona

Skrzynia Władcy Piorunów

  GRUPA „TOM” GRUPA „JULIA” 1. Napisz 5 prawdziwych zdań o Julii. 1. Napisz 5 prawdziwych zdań o Tomie. 2. Jaką niezwykłą umiejętność ma Tom? 2. Jaką niezwykłą umiejętność ma Spike? 3. Jak doszło do tego, że Julka jest niepełnosprawna? … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Skrzynia Władcy Piorunów została wyłączona

Te moje ferie były jakieś… takie sobie, a twoje? O zaimkach

    Na podstawie tekstu w podręczniku sporządź notatkę graficzną. Wymyśl własne przykłady poszczególnych zaimków. Zaangażuj się w lekcję! Zagraj!  

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Te moje ferie były jakieś… takie sobie, a twoje? O zaimkach została wyłączona

Jak Adamowi udało się wszystkich oszukać?

1. Przeczytaj tekst Paweł Beręsewicza „Projekt: Marczuk” ze str. s. 161 i sporządź plan wydarzeń. 2. Wykonaj pisemnie w zeszycie wszystkie zadnia dotyczące tego tekstu ( str. 164-165). 3. Zapisz siedem rad dla użytkowników Internetu na temat tego, jak powinni … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Jak Adamowi udało się wszystkich oszukać? została wyłączona

Trochę inna fantastyka

„Hobbit” reprezentuje fantastykę baśniową, czyli fantasy. Charakterystyczne elementy świata przedstawionego tego typu utworów to bohaterowie o magicznych zdolnościach, przedmioty o niezwykłej mocy, fantastyczne stworzenia. Czas akcji przypomina średniowiecze. Drugi typ fantastyki to science fiction. Akcja tego typu utworów rozgrywa w … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Trochę inna fantastyka została wyłączona

Liczebnik – łatwy sprawdzian bez kserowania

2.zerówka, jedenaście, jednorożec, ćwierć, pierwszoklasista, ósmym, piętnaście, troje, czworonożny, dwunastu, czterdzieści siedem     3. a) Jacek chodzi do (5) klasy. b) W teatrze widzowie zajęli (11) rzędów. c) Rzym powstał w (8)wieku przed naszą erą. d) Czekał na nią … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Liczebnik – łatwy sprawdzian bez kserowania została wyłączona

Hobbit, czyli tam i z powrotem

  Test dotyczący świata przedstawionego w powieści   Prezentacja na temat lektury   Wyruszamy z hobbitem w podróż po Śródziemiu 1. Drzewo genealogiczne Bilba Bagginsa. 2. Plan norki Bilba wg opisu z pierwszego rozdziału. 3. Wyobraź sobie kuchnię w domu … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Hobbit, czyli tam i z powrotem została wyłączona

U progu roku dwa tysiące osiemnastego, czyli o liczebniku

Dokąd zmierzam? Poprawnie używam w zdaniu wszystkich rodzajów liczebników. Rozpoznaję je, określam ich rodzaj i odmieniam przez przypadki.   Jak tam dojdę? Wykonam wszystkie ćwiczenia z podręcznika. Stworzę własne ćwiczenia interaktywne. Zaprojektuję sprawdzian dla kolegów.   Skąd będę wiedzieć, że … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania U progu roku dwa tysiące osiemnastego, czyli o liczebniku została wyłączona

Różne oblicza sprawiedliwości. „Morderstwo w Orient Expressie” Agaty Christie

Wymień najważniejsze cechy charakteru Poirota. Jaka była ostateczna decyzja detektywa? Dlaczego dokonał takiego wyboru?   Jedno zadanie do wyboru: Zapis rozmowy panny Marple z Herkulesem Poirot. Akt oskarżenia wybranego przestępcy. Kartka z pamiętnika jednego z detektywów. List do wybranego detektywa … Continued

Posted in 6a j. polski | Możliwość komentowania Różne oblicza sprawiedliwości. „Morderstwo w Orient Expressie” Agaty Christie została wyłączona