Zasady oceniania język polski szkoła podstawowa PSO
Zasady - Kahoot
Jak będą oceniane nasze prace pisemne?
Treść – 3
Spójność- 1
Bogactwo językowe – 2 (w tym 1 za brak powtórzeń)
Poprawność językowa (2 błędy na stronę) – 1
Poprawność ortograficzna (1 błąd w całym tekście) – 1
Poprawność interpunkcyjna (2 błędy w całym tekście) – ,1
Akapity i organizacja tekstu – 1
10 = cel
8, 9 = bdb
6, 7 = db
4, 5 = dst
3 = dop
0, 1, 2 = ndst
Lista lektur na rok szkolny 2017/2018
- Jan Kochanowski, wybór fraszek, pieśni i trenów, w tym tren I, V, VII, VIII -wrzesień i październik na lekcjach
- Agatha Christie, I nie było już nikogo (Dziesięciu małych Murzynków) – 9 października
- Henryk Sienkiewicz, Quo vadis – 6 listopada
- Charles Dickens, Opowieść wigilijna – 4 grudnia
- Ignacy Krasicki, Żona modna
- Adam Mickiewicz, Reduta Ordona, Śmierć Pułkownika, Świtezianka, II część Dziadów, Pan Tadeusz (historia Polski)
- Aleksander Fredro, Zemsta – 8 stycznia
- Henryk Sienkiewicz, Latarnik – 5 marca
- Stefan Żeromski, Siłaczka – 12 marca
- Ernest Hemingway, Stary człowiek i morze – 9 kwietnia
- Nancy H. Kleinbaum, Stowarzyszenie Umarłych Poetów – 14 maja
- Douglas Adams, Autostopem przez Galaktykę – 4 czerwcaWybrane wiersze Cypriana Norwida, Bolesława Leśmiana, Mariana Hemara, Kazimierza Wierzyńskiego, Jana Lechonia, Jerzego Lieberta.
Dołącz do klasy na portalu LearningApps!
„Treny” Jana Kochanowskiego
Czy można się pogodzić ze śmiercią dziecka?
Wielka powtórka 1. Części mowy.
Dokąd zmierzam? Przypomnę sobie, jak rozpoznać 10 części mowy. Dowiem się o 2 kolejnych. Jak tam dojdę? Przyjrzę się planszom, obejrzę prezentację, zagram w grę i posłucham piosenki, z której wybiorę po 1 przykładzie każdej części mowy. Skąd będę wiedzieć, … Continued
Jak napisać rozprawkę? Wprowadzenie
Rozprawka to tekst argumentacyjny. Rozprawkę typu I („prokuratorska”) piszemy według schematu kompozycyjnego: teza argumenty rozbudowane przy pomocy przykładów wniosek Rozprawkę typu II („sędziowska”) piszemy według schematu kompozycyjnego: hipoteza argumenty rozbudowane przy pomocy przykładów kontrargumenty rozbudowane przy pomocy przykładów wniosek Pamiętaj, że … Continued
Miłość ma swoje prawa. Ballady Adama Mickiewicza
Moralność ludowa w romantycznej balladzie. „Świtezianka” Adama Mickiewicza Co wydarzyło się nad jeziorem Świteź? Przedstaw wydarzenia w formie planu lub opowiadania jednego z jego uczestników. Kim jest narrator tej historii? Jaka jest jego wiedza o świecie przedstawionym? Jaką rolę … Continued
Zdania podrzędnie złożone
W wypowiedzeniu podrzędnie złożonym zdanie podrzędne zwykle zastępuje (lub uzupełnia) jakąś niewyrażoną część zdania nadrzędnego (podmiot, przydawkę, dopełnienie lub okolicznik). I tak jak przy zdaniach współrzędnie złożonych należy dokonać ich analizy (zasady analizy znajdziemy w artykule dotyczącym zdań współrzędnie złożonych), … Continued
Zdania współrzędnie złożone
Zdania złożone współrzędnie Nazwij podane zdania i przedstaw je graficznie. Jan rozłożył papier na swym kapeluszu i wydobył ołówek. Ona skromna, raczka spiekła, ale rączkę mu przyrzekła. Muzykę znał, sam słynął muzycznym talentem. Dął przenikliwy wiatr, … Continued
„Stary człowiek i morze” Ernesta Hemingwaya
Świat przedstawiony w opowiadaniu „Stary człowiek i morze” Ernesta Hemingwaya 1. Scharakteryzuj podstawowe elementy świata przedstawionego. 2. Co w rozwoju akcji najbardziej cię zaskoczyło? Dlaczego? 3. Wyjaśnij tytuł utworu. Charakterystyka głównego bohatera W portowym miasteczku z Ernestem Hemingwayem Wybierz dwa z … Continued
„Siłaczka” Stefana Żeromskiego
T: Odkrywamy tajemnice Obrzydłówka 1. Opisz miejsce akcji i wyjaśnij metaforyczne znaczenie jego nazwy. Przeprowadź analizę słowotwórczą, nazwij typ formantu (1 str.) 2. Kiedy rozgrywa się akcja opowiadania? Podaj pięć dowodów. 3. W tabeli porównaj ideały, dążenia, charakter i działania … Continued
„Latarnik” Heryka Sienkiewicza
1. A. W jakich walkach brał udział Skawiński? 1. B. Jakich przedsięwzięć podejmował się Skawiński? 2. A. Dlaczego Skawiński został zatrudniony? 2. B. Dlaczego Skawiński został zwolniony? 3. A. Jakie zminy zaszły w duszy Skawińskiego po tym, jak został latarnikiem? … Continued
Wróciwszy z ferii, z radością pobiegliśmy do szkoły. Imiesłowy
Zasady tworzenia imiesłowów są następujące: 1) imiesłowy przymiotnikowe czynne (zakończone na -ący, -ące, -ąca) są tworzone od czasowników niedokonanych, 2) imiesłowy przymiotnikowe bierne (zakończone na -ny, -na, -ne, -ty, -ta, -te, -ony) – od czasowników dokonanych i niedokonanych oraz od … Continued