Akademia pana Kleksa

wpis w: Uncategorized | 0

Kahoot!

Plan pracy:

  1. Quiz dotyczący treści lektury – wtorek 6 X
  2. Szkoła inna niż wszystkie. Opis miejsca, regulamin, plan lekcji, fragment filmu. Środa 7 X.
  3. Kim jest pan Kleks? Konferencja prasowa. Czwartek 8 X, każdy przygotowuje 3 pytania, dopasowane do profilu gazety.
  4. Przydatne wynalazki. Instrukcja obsługi. Muszę zaznaczyć opis ulubionego wynalazku! Przyniosę też wybraną instrukcję obsługi na piątek 9 X.
  5. Co zrobić z niegrzecznym chłopcem? Opis wyglądu, charakterystyka, list. Zaznaczę fragment mówiący o tym, co działo się z Adamem Niezgódką, zanim trafił do Akademii. Na poniedziałek i wtorek 12,13 X.
  6. Nasze małe śledztwo. Kim albo czym jest szpak Mateusz? Plan wydarzeń, streszczenie, sprawozdanie. I znów zaznaczam odpowiednie fragmenty o szpaku Mateuszu, tym razem na czwartek 15 X.
  7. Wycieczka do Fabryki Dziur i Dziurek. Program wycieczki, reklama telewizyjna, plakat, sprawozdanie. Odpowiedni fragment i artykuły papiernicze na piątek 16 X.
  8. Czworonożny przyjaciel. Opis, ogłoszenie. Fragment o psim raju, fotografia zwierzątka na poniedziałek 19 X.
  9. Tajemnica piegów. Opis działania, regulamin zastosowania, opis wyglądu. I znów odpowiednie fragmenty na wtorek 20 X.
  10. Pozwólcie przedstawić sobie…! Układamy wierszyki o zwierzętach.  Warsztaty poetyckie w środę 21 X
  11. Sennik klasowy. Opowiadanie. Zaznaczę fragment na temat snu o siedmiu szklankach na czwartek 22 X.
  12. Furtka do krainy bajek. Cechy baśni, opowiadanie z dialogiem. Przygotowuję się do opowiedzenia ulubionej baśni w piątek 23 X.
  13. Szanowny panie profesorze! List do pana Kleksa w imieniu wybranego bohatera lektury. Poniedziałek 26 X.
  14. Wyprawa pana Kleksa. Sprawozdanie, opis krajobrazu, kartka z dziennika pokładowego, program odczytu, zaproszenie na uroczysty wykład, opis eksponatu. Na wtorek 27 X odpowiedni fragment, ozdobny papier i model eksponatu.
  15. Gotuj z panem Kleksem! Przepis kulinarny. Na środę 28 X fragment rozdziału o kuchni pana Kleksa, dowolny przepis z prawdziwej książki kucharskiej.
  16. To była przygoda! Wybieramy jedną przygodę i przedstawiamy ją klasie. Scenariusz, reżyser, aktorzy, rekwizyty, afisz teatralny. W pięcio- lub czteroosobowe grupy dobieramy się do 28 X, scenariusz piszemy w czwartek 29 X, wtedy też przygotowujemy afisz i przeprowadzamy pierwszą próbę. Przedstawienia w piątek 30 X. Recenzje w poniedziałek 2 XI
  17. Wypracowanie klasowe (w zeszycie). Łącznicy wypożyczają dla nas z biblioteki słowniki ortograficzne i piszemy przez dwie lekcje we wtorek 3 XI.

Szkoła inna niż wszystkie

  1. Narysuj plan Akademii i opisz jedną z jej sal lub ogród (1 strona).
  2. Regulamin Uczniowski (od 7 do 13 punktów).
  3. Plan lekcji.
  4. Czy chciałbyś być uczniem Akademii pana Kleksa? Uzasadnij odpowiedź.

Kim jest pan Kleks? Konferencja prasowa.

  1. Zapisz trzy zdania o panu Kleksie. Mają to być takie zdania, które można by zamieścić w encyklopedii.
  2. Jak pan Kleks odpowiedziałby na twoje trzy pytania? Zapisz fragment wywiadu.

Przydatne wynalazki. Instrukcja obsługi.

Przykład instrukcji:

patelnia_elektryczna

Zasady:

  1. Podziel instrukcję na części: (nazwa, przeznaczenie, obsługa, wskazówki bezpieczeństwa i higieny).
  2. Użyj czasowników odpowiadających na pytanie „co robić?”, czyli bezokoliczników.
  3. Zamieść nazwę firmy i rysunek.

Zadanie: wymyśl własny magiczny wynalazek, narysuj go, opisz jego wygląd i napisz instrukcję obsługi.

Co zrobić z niegrzecznym chłopcem?

  1. Kim jest narrator powieści? Podaj jego imię i nazwisko, opisz, co działo się z nim, zanim zostął przyjęty do Akademii.
  2. Jak wygląda Adaś? Napisz w dwóch zdaniach.
  3. Jakie ma cechy charakteru? Wymień trzy najważniejsze i napisz, w jakich sytuacjach się o nich dowiadujemy.
  4. Co inni bohaterowie myślą o Adasiu? A jaka jest twoja opinia?

Charakterystyka postaci

  1. Kto to jest?
  2. Jak wygląda?
  3. Jaki ma charakter? (cechy+sytuacje)
  4. Jaką mam o nim opinię?

Kochany Adasiu! Piszemy list do bohatera lektury

1. List rozpoczyna się od podania miejscowości i daty w prawym górnym rogu.

2. W nagłówku używamy zwrotu do adresata, np. Drogi Mateuszu!, Kochana Babciu!

3. List najczęściej zaczynamy od nawiązania kontaktu i wyjaśnienia celu.

4. W treści listu uwzględniamy specjalną zasadę ortograficzną, nakazującą pisanie wyrazów typu Ty, Twój, Ci, Wasze wielką literą.

5. W ostatnim akapicie zamieszczamy pożegnanie, zapowiedź tego, co będziemy robić później, pytania o zdrowie rodziny.

6. List kończymy pozdrowieniami, np. Pozdrowienia dla Ciebie i Twojej rodziny, Kocham i tęsknię, Całuję…

7. Obowiązkowo własnoręczny podpis.

8. Pod podpisem można dodać krótki dopisek, którego nazwa to postscriptum (łac. „po podpisie”), a oznaczamy go skrótem PS.

jak-napisac-list_51513

Napisz do Adasia list, w którym opowiesz mu o wadach i zaletach swojej szkoły i klasy, skomentujesz jego sukcesy i zapytasz o plany na wakacje.

Śledztwo w sprawie szpaka Mateusza

  1. Podaj tytuł rozdziału, w którym poznajemy historię Mateusza.
  2. Zapisz plan wydarzeń.
  3. Król poszukuje najlepszych lekarzy na świecie. Napisz ogłoszenie.
  4. Opisz w czterech zdaniach wygląd czapki i jej właściwości.
  5. Ułóż i zapisz trzy pytania otwarte dotyczące treści rozdziału.

Psi, koci, świnkowy czy rybi, ale zawsze raj.

  1. Zapisz tytuł rozdziału opowiadającego o psim raju.
  2. Ułóż sześć pytań dotyczących treści rozdziału lub zapisz w sześciu punktach plan wydarzeń.
  3. Opisz wygląd Reksa lub własnego zwierzątka. Opis ma zająć jedną stronę. Zacznij od imienia, rasy, sylwetki, cech wyglądu. Następnie opisz zachowania, charakter zwierzątka. Na końcu wyraź swoją opinię. przyjaciel.
  4. Ogłoszenie o uroczystości oddania do użytku pomnika doktora Dolittle lub o urodzinach Twojego zwierzątka. Potrzebne informacje: co? gdzie? kiedy? kto organizuje? kto jest zaproszony?

Tablica ogłoszeń przygotowana na zajęciach dodatkowych przez Alę, Amelkę, Dominikę, Kamila i Krystiana.

Sennik klasowy

Obejrzyj animację na podstawie snu o siedmiu szklankach, a następnie opisz własny sen, zaczynając do sformułowania „Śniło mi się kiedyś, że…”. Praca powinna zająć co najmniej jedną stronę, ale  nie więcej niż trzy. Możesz też narysować dodatkowo ilustrację.

Gotuj z panem Kleksem!

Jak napisać przepis?

  1. Nazwa potrawy.
  2. Składniki (podajemy ilość).
  3. Sposób przygotowania (używamy bezokoliczników).
  4. Propozycje podania, kaloryczność, na ile porcji – dla chętnych.
  5. Koniecznie rysunek!

opis

Furtka do krainy baśni i bajek

Kahoot o baśniach
Wyprawa na Księżyc
  1.  Sprawozdanie z wyprawy. Podaj czas trwania, przebieg, obserwacje i wnioski. Tak jak w pracy naukowej!
  2. Jak wygląda Księżyc? Opis krajobrazu. Trzy akapity!
  3. Co się działo w trasie? Trzy kartki z dziennika pokładowego.
  4. Pora na prezentację wyników. Program odczytu i zaproszenie na uroczysty wykład.
  5. Pamiątka z Księżyca. Rysunek i opis eksponatu.

Wybierz trzy z pięciu zadań i zapisz je w zeszycie.

Print Friendly, PDF & Email