Na podstawie tekstów: „Narodziny świata” na s. 44, „W świecie mitów” i „Bogowie” na s. 48 oraz towarzyszących im ciekawostek zapisz w zeszycie rozwiązanie następujących zadań:
- Wyjaśnij, jak rozumiano Chaos. (3 sposoby)
- Narysuj drzewo genealogiczne trzech pokoleń bogów.
- Wyjaśnij, co to jest atrybut.
- Wybierz jednego z bogów narysowanych na s. 49. Opisz wygląd postaci, jej moc i atrybuty.
- Czym mit różni się od legendy?
- Co to jest mitologia?
- Jakie znasz inne mitologie niż grecka?
- Kto pilnował świata zmarłych? Bóg i jego pomocnicy.
- Co to jest politeizm?
- Co jedli i pili bogowie?
- Dlaczego pisząc o bogach greckich używamy małej litery?
- Kto był obrońcą skrzywdzonych i biednych? Napisz do niego list z prośbą o pomoc na sprawdzianie, który odbędzie się 9 maja.
- Jakich rad spodziewasz się od Ateny? Zapisz 5 zgodnych z jej zakresem odpowiedzialności.
- Instrukcja prosto od Posejdona.
- Zaproszenie na ucztę na Olimpie, która odbędzie się w naszej klasie we wtorek 10 maja. Każdy wcieli się w innego boga przygotuje prezentację ustną na jego temat oraz przyniesie coś do jedzenia. Można się przebrać! Przynieście koniecznie atrybuty!
Zeus – Zuzia, Hades – Mateusz K., Artemida – Magda M., Ares – Paweł, Hermes – Janek W., Helios – Michał, – Posejdon – Franek, Hera – Agata, Hestia – Magda R., Afrodyta – Ola, Hefajstos – Dominik, Apollo – Tymek, Uranos- Piotrek, Reja – Ania, Prometeusz – Maciek, Persefona – Natalia, Eros- Mateusz, Demeter – Patryk, Dionizos – Janek D. , Atena – Magda C.,