Na podstawie tekstów: „Narodziny świata” na s. 44, „W świecie mitów” i „Bogowie” na s. 48 oraz towarzyszących im ciekawostek zapisz w zeszycie rozwiązanie następujących zadań:

  1. Wyjaśnij, jak rozumiano Chaos. (3 sposoby)
  2. Narysuj drzewo genealogiczne trzech pokoleń bogów.
  3. Wyjaśnij, co to jest atrybut.
  4. Wybierz jednego z bogów narysowanych na s. 49. Opisz wygląd postaci, jej moc i atrybuty.
  5. Czym mit różni się od legendy?
  6. Co to jest mitologia?
  7. Jakie znasz inne mitologie niż grecka?
  8. Kto pilnował świata zmarłych? Bóg i jego pomocnicy.
  9. Co to jest politeizm?
  10. Co jedli i pili bogowie?
  11. Dlaczego pisząc o bogach greckich używamy małej litery?
  12. Kto był obrońcą skrzywdzonych i biednych? Napisz do niego list z prośbą o pomoc na sprawdzianie, który odbędzie się 9 maja.
  13. Jakich rad spodziewasz się od Ateny? Zapisz 5 zgodnych z jej zakresem odpowiedzialności.
  14. Instrukcja prosto od Posejdona.
  15. Zaproszenie na ucztę na Olimpie, która odbędzie się w naszej klasie we wtorek 10  maja. Każdy wcieli się w innego boga przygotuje prezentację ustną na jego temat oraz przyniesie coś do jedzenia. Można się przebrać! Przynieście koniecznie atrybuty!

Zeus – Zuzia, Hades – Mateusz K., Artemida – Magda M., Ares – Paweł, Hermes – Janek W., Helios – Michał, – Posejdon – Franek, Hera – Agata, Hestia – Magda R., Afrodyta – Ola, Hefajstos – Dominik, Apollo – Tymek,  Uranos- Piotrek, Reja – Ania, Prometeusz – Maciek, Persefona – Natalia, Eros- Mateusz, Demeter – Patryk, Dionizos – Janek D. , Atena – Magda C.,

Print Friendly, PDF & Email