10 stycznia

Przeprowadzamy wywiad z głównym bohaterem.

Zadaj Tomkowi 9 rożnych pytań, dotyczących jego rodziny, szkoły, przyjaciół, dziewczyn oraz przygód i przeżyć związanych z wydarzeniami opisanymi w lekturze. Przeprowadzony w ten sposób wywiad można zapisać, nagrać lub przedstawić klasie.

10 stycznia

Piszemy charakterystykę głównego bohatera.

11 stycznia

Amy Lawrence czy Becky Thatcher? Rozterki Tomka.

1. List Tomka z przeprosinami.

2. Kartka z pamiętnika z opisem uczuć.

3. Przemówienie Tomka z okazji złotych godów (50. rocznicy ślubu)

13 stycznia

Opis sytuacji

  1. Wybierz jedno z trzech wydarzeń: nocną wyprawę, wędrówkę po jaskini lub malowanie płotu.
  2. Zapisz kilka wyrażeń opisujących miejsce wydarzeń.
  3. Sporządź plan wydarzeń.
  4. Zapisz kilka nazw emocji towarzyszących bohaterom
  5. Napisz opis sytuacji wg schematu:
    1. Opis miejsca
    2. Określenie okoliczności wydarzenia
    3. Przebieg wydarzenia wraz z towarzyszącymi bohaterom emocjami
    4. Opinia o wydarzeniu

16 stycznia

Wędrówki Tomka.

  1. Narysuj mapę wędrówek Tomka.
  2. Opisz wyspę Jacksona.
  3. Co ciekawego przydarzyło się chłopcom podczas wspólnych wędrówek? Kartka z pamiętnika Tomka lub Hucka.

 

17 stycznia

St Petersburg Times – wydanie specjalne.

 

18 stycznia

Szkoła przetrwania na wyspie

Jesteś współczesnym organizatorem szkoły przetrwania na wyspie Jacksona. Obmyśl ofertę turystyczną, uwzględniając plan dnia uczestników, regulamin, ogłoszenie i sprawozdanie z punktu widzenia instruktora lub uczestnika. Stwórz też reklamę radiową lub telewizyjną.

19 stycznia

Teatrzyk kukiełkowy

Przedstawienie, opis scenografii i kostiumów, ogłoszenie, recenzja. Zaproszenie dla gościa honorowego.

23 stycznia

Rozprawa sądowa.

 

Print Friendly, PDF & Email