Chłopcy z Placu Broni tekst

 

27 marca 2017

Świat przedstawiony w lekturze „Chłopcy z placu Broni”

  1. Rozwiąż testy.
Test 1 Test 2 Test 3
  1. Scharakteryzuj świat przedstawiony w powieści (wybierz siedem kluczowych wydarzeń).
  2. Wybierz jedną postać i opisz ją.
  3. Wybierz jedno wydarzenie i opisz jego przebieg.
  4. Wybierz jedno miejsce i opisz jego wygląd.

Czym dla chłopców jest Plac Broni?

  1. Zapisz w zeszycie pierwsze zdanie w powieści, w którym pojawia się nazwa placu.
  2. Wyjaśnij, dlaczego to miejsce było takie ważne.
  3. Napisz, jakie miejsce jest dla Ciebie równie ważne. Wyjaśnij, dlaczego. Opisz jego wygląd i przywołaj wspomnienia, które się z nim wiążą.

Początki chłopców z Placu Broni (rozdział I)

1. Jak nazywał się palnik?

2. Co Czele zabierał zamiast książek?

3. Wymień trzy cechy wyglądu kościotrupa.

4. Jakie były składniki „uczniowskiego obroku”?

5. Jaką walutą płaciło się w tamtych czasach?

6. Co Gereb kazał zrobić Czelemu przy kramie?

7. Co kupił Czele od Włocha?

8.Napisz piosenkę o Placu Broni do podkładu muzycznego „Mam tę moc”

9. Napisz list do Boki w imieniu Nemeczka. Opisz szczegółowo spotkanie z Pastorami w ogrodeum.

UWAGA: Można zrobić 8 ALBO 9 – do wyboru!

 

„Dziennik Budapesztański”

Śmierć chłopca!

Walka o plac

Kto kradnie kit?

Nowa kamienica w naszym mieście

Bandy nastolatków w Ogrodzie Botanicznym

Wywiad z niezwykłym bohaterem

Koniec z cukierkami?

W co bawią się nasze dzieci?

Kalejdoskop prac pisemnych

1. Narysuj plan ogrodu botanicznego i opisz jego wygląd.

2. Instrukcja „Jak wykonać bombę z piasku i jak się nią bezpiecznie posługiwać?”. Użyj trybu rozkazującego. Narysuj schemat bomby.

 

             
                                                             Jak napisać instrukcję obsługi? Poradnik.
                                                             Najpierw zamieszczamy opis urządzenia, często z rysunkiem.
                                                             Następnie, niekiedy w formie punktów, zapisujemy kolejne rady na temat użycia sprzętu.
                                                             W tej części możemy zastosować:
                                                                    bezokoliczniki („ Podłączyć”),
                                                                    tryb rozkazujący („Podłącz”)
                                                                    lub 1.os.l.mn.  („Podłączamy”)
                                                            Instrukcja zawiera zasady BHP (bezpieczeństwa i higieny pracy).
3. Sprawozdanie z przebiegu bitwy.

 

 

                                                           Sprawozdanie to tekst użytkowy, przypominający nieco raport policyjny.

Sprawozdanie jest krótkie, konkretne i rzeczowe.

Zawiera szczegółowe informacje na temat:

zdarzenia i jego uczestników,

czasu, miejsca,

przebiegu i wszystkich innych okoliczności.

Trzeba trzymać się chronologii.

Sprawozdanie kończy się opinią.

Stosujemy czas przeszły.

4. List od czerwonoskórych z przeprosinami dla Nemeczka.

5. Jaka będzie przyszłość placu Broni? Wymyśl szczęśliwe zakończenie tej historii i napisz realistyczne opowiadanie z dialogiem.

Wspólny Kahoot

 

 

Print Friendly, PDF & Email