8 lutego 2016
Świat przedstawiony w lekturze „Chłopcy z placu Broni”
- Rozwiąż testy.
- Scharakteryzuj świat przedstawiony w powieści (wybierz siedem kluczowych wydarzeń).
- Wybierz jedną postać i opisz ją.
- Wybierz jedno wydarzenie i opisz jego przebieg.
- Wybierz jedno miejsce i opisz jego wygląd.
Czym dla chłopców jest Plac Broni?
- Zapisz w zeszycie pierwsze zdanie w powieści, w którym pojawia się nazwa placu.
- Wyjaśnij, dlaczego to miejsce było takie ważne.
- Napisz, jakie miejsce jest dla Ciebie równie ważne. Wyjaśnij, dlaczego. Opisz jego wygląd i przywołaj wspomnienia, które się z nim wiążą.
I i II | III i IV | V i VI | VII i VIII | IX i X |
Bartek, Pola Hania, Emilia | Kuba, Anita, Maciek, Natalia | Franek, Matylda,
Michał, Alek |
Szymon, Hubert, Anita, Marcin | Nataniel, Gosia, Oliwier, Mateusz |
Temat lekcji do każdego rozdziału |
||||
7 pytań |
||||
1 krótkie zadanie (nie)literackie |
||||
1 długie zadanie literackie |
17 lutego
Początki chłopców z Placu Broni (rozdział I)
1. Jak nazywał się palnik?
2. Co Czele zabierał zamiast książek?
3. Wymień trzy cechy wyglądu kościotrupa.
4. Jakie były składniki „uczniowskiego obroku”?
5. Jaką walutą płaciło się w tamtych czasach?
6. Co Gereb kazał zrobić Czelemu przy kramie?
7. Co kupił Czele od Włocha?
8.Napisz piosenkę o Placu Broni do podkładu muzycznego „Mam tę moc”
9. Napisz list do Boki w imieniu Nemeczka. Opisz szczegółowo spotkanie z Pastorami w ogrodeum.
UWAGA: Można zrobić 8 ALBO 9 – do wyboru!
18 lutego
Pojawienie się wroga
1. Jaki był okrzyk Chłopców z Placu Broni?
2. O której godzinie Nemeczek przyszedł na plac?
3. Od której ulicy wszedł Nemeczek?
4. Gdzie znajdowała się chorągiewka?
5. Kto według Boki bronił Feriego Acza?
6. Kto kłócił się o to, czyj kapelusz będzie urną wyborczą?
7. Co krzyczał Feri Acz do Nemeczka?
8. Narysuj scenę spotkania Nemeczka z Feri Aczem. Uwzględnij wszystkie szczegóły .
9. Opisz Feriego Acza oczami Nemeczka w sytuacji spotkania się z nim na placu. Uwzględnij szczegóły. Weź pod uwagę wygląd i charakter.
19 lutego
Plan szpiegowania Czerwonych Koszul.
1. Gdzie poszedł Boka z dwoma chłopcami?
2. Kto poszedł z Boką?
3. Co się stało pod szkołą?
4. Kto był przywódcą Czerwonych Koszul?
5. Kto był podejrzany o zdradę?
6. Na jakie drzewo wspiął się Czonakosz?
7. Przez co przeskakiwały dzieci, by dojść do ogrodu botanicznego?
8. Narysuj plan ogrodu botanicznego i opisz jego wygląd.
22 lutego
Szturm na Związek Zbieraczy Kitu.
1.Kto był w Związku?
2.Kto był małym prymusem?
3.Kto był przewodniczącym Związku?
4.Co żuli chłopcy?
5.Kto był skarbnikiem?
6.Co zapalił profesor Rac?
7.Kto uratował Związek?
8. Opisz wydarzenia przedstawione w rozdziale 4 z punktu widzenia Nemeczka.
Kto siedział na drzewie?
Zbliżamy się do punktu kulminacyjnego
- napisał odezwę?
- został nowym prezesem ZZK?
- przedstawiał plan wojenny?
- był adiutantem Boki? Podaj imiona obu.
Sprawozdanie to tekst użytkowy, przypominający nieco raport policyjny.
Sprawozdanie jest krótkie, konkretne i rzeczowe.
Zawiera szczegółowe informacje na temat:
zdarzenia i jego uczestników,
czasu, miejsca,
przebiegu i wszystkich innych okoliczności.
Trzeba trzymać się chronologii.
Sprawozdanie kończy się opinią.
Stosujemy czas przeszły.
7. Zadania do wyboru:
Dramatyczne zakończenie przygód chłopców z Placu Broni