10 stycznia
Przeprowadzamy wywiad z głównym bohaterem.
Zadaj Tomkowi 9 rożnych pytań, dotyczących jego rodziny, szkoły, przyjaciół, dziewczyn oraz przygód i przeżyć związanych z wydarzeniami opisanymi w lekturze. Przeprowadzony w ten sposób wywiad można zapisać, nagrać lub przedstawić klasie.
10 stycznia
Piszemy charakterystykę głównego bohatera.
11 stycznia
Amy Lawrence czy Becky Thatcher? Rozterki Tomka.
1. List Tomka z przeprosinami.
2. Kartka z pamiętnika z opisem uczuć.
3. Przemówienie Tomka z okazji złotych godów (50. rocznicy ślubu)
13 stycznia
Opis sytuacji
- Wybierz jedno z trzech wydarzeń: nocną wyprawę, wędrówkę po jaskini lub malowanie płotu.
- Zapisz kilka wyrażeń opisujących miejsce wydarzeń.
- Sporządź plan wydarzeń.
- Zapisz kilka nazw emocji towarzyszących bohaterom
- Napisz opis sytuacji wg schematu:
- Opis miejsca
- Określenie okoliczności wydarzenia
- Przebieg wydarzenia wraz z towarzyszącymi bohaterom emocjami
- Opinia o wydarzeniu
16 stycznia
Wędrówki Tomka.
- Narysuj mapę wędrówek Tomka.
- Opisz wyspę Jacksona.
- Co ciekawego przydarzyło się chłopcom podczas wspólnych wędrówek? Kartka z pamiętnika Tomka lub Hucka.
17 stycznia
St Petersburg Times – wydanie specjalne.
18 stycznia
Szkoła przetrwania na wyspie
Jesteś współczesnym organizatorem szkoły przetrwania na wyspie Jacksona. Obmyśl ofertę turystyczną, uwzględniając plan dnia uczestników, regulamin, ogłoszenie i sprawozdanie z punktu widzenia instruktora lub uczestnika. Stwórz też reklamę radiową lub telewizyjną.
19 stycznia
Teatrzyk kukiełkowy
Przedstawienie, opis scenografii i kostiumów, ogłoszenie, recenzja. Zaproszenie dla gościa honorowego.
23 stycznia
Rozprawa sądowa.