Nasza klasa na LearningApps
4 października
Henryk Sienkiewicz
10 października
Historyczne konteksty lektury. Pierwsi chrześcijanie i Rzymianie w czasach Nerona.
- Kto odpowiadał za organizowanie życia wspólnoty pierwszych chrześcijan w Rzymie?
- Dzieje chrześcijaństwa: od pierwszych wyznawców do uznania go za religię państwową.
- Prześladowania chrześcijan.
- Biografia Nerona.
- Porównanie stylu życia dworzan i pierwszych chrześcijan.
11 października
Świat przedstawiony w lekturze
12 października
Charakterystyka wybranego bohatera
- Prezentacja
- Wygląd
- Charakter
- Opinia
Proszę o wzbogacenie charakterystyki odpowiednio wprowadzonym cytatem.
13 października
„Quo vadis” jako powieść wielowątkowa
- Wątek to…
- Fabuła to…
- Powieść to utwór epicki, który…
- Epika to…
Jeśli ktoś nie pamięta hasła, zgłasza się do Rafała. On pamięta!
24 października
„Quo vadis” jako powieść historyczna
- Podaj wyznaczniki liryki , epiki i dramatu (postać mówiąca, forma podawcza, podział, sekwencja zdarzeń). Przygotuj się na środę. chętni przygotują dodatkowo zestaw zadań.
- Powieść historyczna to połączenie fikcji literackiej z odwołaniami do autentycznych zdarzeń, postaci i miejsc.
- Osadzeniu fabuły w czasie historycznym sprzyja ukazanie realiów właściwych dla tego czasu (kontekst sytuacyjny, elementy życia codziennego)
Przygotuj na jutro zestaw: epoka, daty, bohaterowie, realia życia codziennego. Będziesz pisać opowiadanie historyczne!
27 października
Świat pogan i świat chrześcijan w lekturze
Przedstaw świat pogan/chrześcijan
- Wymień i krótko opisz główne postaci historyczne i fikcyjne z tego kręgu (3-5).
- Omów najważniejsze dla tej grupy wartości.
- Sporządź plan wydarzeń związanych z sytuacją na dworze Nerona/z losami pierwszych chrześcijan.
- Jak przedstawione są postacie z tego kręgu? Kto jest najbardziej wyrazisty i interesujący?
- Przedstaw sytuacje, w których dochodzi do interakcji świata pogan i świata chrześcijan.