Wiem, że bardzo się cieszycie i doceniacie, że o Was pamiętam nawet mimo tego, że zmuszona jestem w tej chwili śledzić perypetie Pięknej i Bestii. Specjalnie dla Was przygotowałam ten wspaniały sprawdzian. Miłego pisania! Nie pisz przypadkiem obu grup, tylko tę jedną właściwą… (wierzę w Waszą inteligencję, ale tak na wszelki wypadek musiałam na to zwrócić uwagę).

  1. Udowodnij, że…
    1. „Skąpiec” to dramat.
    2. „Skąpiec” to komedia.
  2. Wykaż się znajomością życia i czasów Moliera i napisz
    1. jego krótki życiorys.
    2. o jego twórczości i działalności teatralnej.
  3. Streść scenę, która można uznać za…
    1. punkt kulminacyjny.
    2. przykład komizmu sytuacyjnego.
  4. Jaką rolę w rozwoju akcji odgrywa…
    1. Jakub?
    2. Frozyna?
  5. Czego z lektury dowiadujemy się o…
    1. obyczajach rodzinnych w czasach Moliera?
    2. relacjach społecznych?
  6. W czym przejawia się…
    1. inteligencja Walerego?
    2. skąpstwo Harpagona?
  7. Jakie są efekty…
    1. działań Frozyny?
    2. skąpstwa Harpagona?
  8. Jak Harpagon traktuje…
    1. swoją służbę?
    2. swoje dzieci?
  9. Wskaż przynajmniej dwa przykłady komizmu…
    1. słownego.
    2. postaci.
  10. Zapisz trzy argumenty pomocne przy napisaniu rozprawki na temat:
    1. „Harpagon – śmieszy, przeraża czy budzi politowanie?”
    2. „Nic nie starzeje się tak, jak poczucie humoru”.
Print Friendly, PDF & Email