1. 21 września

Pierwszy dzień w szkole

Przeczytaj tekst Hanny Ożogowskiej „Jak sobie ułatwić życie?” i pisemnie wykonaj zadania 2,3 i 5 ze str. 19.

22  września

Jak sobie poradzić w szkole?

  1. Sformułuj i zapisz trzy własne rady dla dzieci rozpoczynających naukę w pierwszej lub czwartej klasie.
  2. Jak sądzisz: jak zareagowała nauczycielka polskiego na wspaniały pomysł narratora? Napisz ciąg dalszy tej historii.

23 września

Czy w szkole jest miejsce na marzenia?

Podmiot liryczny (postać mówiąca) w wierszu Joanny Kulmowej „Marzenia” jest…

Uważa, że…

Moim zdaniem…

26 września

Męki przed tablicą – opis przeżyć

  1. Przedstaw Miksę.
  2. O jakich sposobach na uniknięcie odpowiedzi przy tablicy marzy Miksa?
  3. Opisz swoje uczucia i przeżycia podczas dowolnie wybranej stresującej sytuacji szkolnej. Użyj przymiotników (smutny), rzeczowników (złość), porównań (bezbronny jak niemowlę) i związków frazeologicznych (chować głowę w piasek).

Jak uczyć się skutecznie?

Dobre rady zapamiętane po zeszłorocznych warsztatach:

  1. Najważniejsze to chcieć się uczyć.
  2. Podczas nauki robić sobie krótkie przerwy.
  3. Korzystać z mapy myśli.
  4. Ważne albo trudne informacje spisywać na oddzielnej kartce.
  5. Powtarzać to, czego się uczymy.
  6. Rzeczy trudniejsze powtarzać więcej razy.
  7. Podkreślać rzeczy ważne lub trudniejsze.
  8. Uczyć się od innych i słuchać ich.
  9. Jak się czegoś nie rozumie, zapytać kogoś.
  10. Ładnie, czytelnie prowadzić notatki.

Zadanie 1.

Przeczytaj baśń pt. „Chcę wszystko wiedzieć” ze str. 32.

  1. Wyjaśnij, jaki dar otrzymał chłopiec od wróżki.
  2. Co oznacza określenie „chodząca encyklopedia”?
  3. Dlaczego mimo daru wróżki Władek nie poradził sobie z zadaniami z matematyki i geografii?

Zadanie 2.

Przeczytaj poradnik pt. „Jak uczyć się obcego języka?” ze str. 36

  1. Jakie warunki są konieczne, żeby nauczyć się obcego języka?
  2. Które z tych trzech sposobów stosujesz w praktyce?
  3. Ile czasu w tygodniu poświęcasz na pracę własną, ucząc się angielskiego?
  4. Który z pomysłów opisanych w tekście chcesz wykorzystać? Dlaczego?

Zadanie 3. 

Przeczytaj wiersz pt. „Egzamin” ze str. 30.

  1. Czy pytania na egzaminie były trudne?
  2. Podaj pięć sprostowań do wypowiedzi Jasia.
  3. Czy zgadzasz się ostatnim wersem wiersza? Uzasadnij.
Print Friendly, PDF & Email