Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi

wpis w: polski6w2020 | 0

Przeprowadzamy wywiad

Pierwszy dzień szkoły

  1. Zaginęła pracownica banku! Ogłoszenie.
  2. Plan wydarzeń pierwszego rozdziału.
  3. Streszczenie pierwszego rozdziału.
  4. Przemówienie dyrektora Stokrotki.
  5. Opis domu Felixa.
  6. Instrukcja obsługi jednego z wynalazków pana Polona.
  7. Policyjna notatka na temat Gangu Niewidzialnych Ludzi.
  8. Rysunek na podstawie wybranego opisu.
  9. Gang Marcela i Rubena. Opis sytuacji.
  10. Galeria nauczycieli.

Poznajemy Manfreda

  1. Wyjaśnij, czym lub kim są: trend, AI, Manfred i test Turinga. 
  2. Jaka jest opinia Niki na temat podejścia Neta do sprawdzianu z geografii? A jakie jest na ten temat Twoje zdanie? Uzasadnij je.
  3. Co myśli Manfred o metodach nauczania pani Konstancji?
  4. Wymyśl 3 dobre zastosowania umiejętności Manfreda.
  5. Świat oczami Manfreda. Wpis na tajnym blogu. 
  6. Wyjaśnij przyczynę powstających w mieście megakorków.
  7. W jaki sposób nowy Manfred odwdzięcza się Netowi?

Szkoła, w której straszy

  1. Nocne życie szkoły. Opis sytuacji z punktu widzenia Bolesława.
  2. Kim były duchy straszące w szkole? Skąd się wzięły? Jak zakończyła się ta historia?
  3. Czego dowiadujemy się o domu i rodzinie Niki?
  4. Jak duchy odwdzięczyły się Nice?
  5. Jak Net chciał pomóc Nice i co z tego wynikło?
  6. W jaki sposób wiadomości z lekcji fizyki przydały się do rozwikłania zagadki duchów?
  7. Napisz trzy z poniższych tekstów:
    • kartka z dziennika Bolesława
    • instrukcja przesadzania drosery
    • menu kawiarni „Zbędne Kalorie”
    • blurb książki „Nawiedzone domy”
    • ulotka reklamująca usługi Madame Josephine

Zamek na Kociej Skale

  1. Dlaczego „Kocia Skała”? Podaj zasadę ortograficzną i 5 innych ilustrujących ją przykładów.
  2. Przepis na pierniczki babci Lusi.
  3. Regulamin przejazdu szkolnym autokarem.
  4. Sprawozdanie z wycieczki napisane przez Horacego.
  5. Opis trasy lub miejsca.
  6. Kartka z pamiętnika gnoma.
  7. Dla chętnych: ilustracja.

Jak napisać sprawozdanie?

Napisz sprawozdanie z wyprawy poszukiwawczej w piwnicach budynku Mexportu

Magiczne Boże Narodzenie

  1. Ułóż życzenia, które w trakcie klasowej wigilii można złożyć wychowawczyni.
  2. Święty Mikołaj – opis postaci.
  3. Opisz minimalistyczny wystrój świąteczny w domu Neta. Zaprojektuj odpowiednie do niego nakrycie stołu.
  4. Zredaguj zaproszenie na świąteczny obiad u rodziców Felixa. Nie zmieniaj adresata.
  5. Napisz instrukcję obsługi sań Świętego Mikołaja.
  6. List z podziękowaniami (Manfred pisze do Świętego Mikołaja).

Tajemnice Niki

  1. Wyjaśnij tytuł rozdziału i rozszyfruj wszystkie tajemnice.
  2. Wybierz spośród poniższych form wypowiedzi trzy i dostosuj je do treści rozdziału: opis, list, instrukcja, przepis, ogłoszenie, sprawozdanie, kartka z dziennika.
  3. Napisz plan wydarzeń lub streszczenie rozdziału.

„Niezidentyfikowany obiekt latający”, czyli o sztuce czytania ze zrozumieniem

Opierając się na rozdziale VIII, przygotuj trzy zadania z pięcioma przykładami.

  1. Zadanie wielokrotnego wyboru.
  2. Zadanie P/F.
  3. Uzupełnianie luk słowami do wyboru.

Szkolna rzeczywistość

  1. Opisz budynek gimnazjum, do którego uczęszczali Felix, Net i Nika. Porównaj go ze szkołami znanymi ci z innych lektur lub filmów.
  2. Przedstaw koleżanki i kolegów z klasy Ia w formie krótkich informacji, które mogliby zamieścić w mediach społecznościowych na swoich profilach.
  3. Jakie przezwiska nadali uczniowie nauczycielom? Wyjaśnij, co było podstawą ich utworzenia. Przygotuj komputerowe tableau grona pedagogicznego powieściowej szkoły zawierające podstawowe informacje o uczących. Wykorzystaj w tym celu profile postaci dostępne w sieci.
  4. Które lekcje w gimnazjum im. Stefana Kuszmińskiego wydały ci się najciekawsze? Uszereguj je w formie piramidy od najmniej do najbardziej interesujących.
  5. Odszukaj w tekście wypowiedzi głównych bohaterów na temat szkoły i uczenia się. Z czyimi poglądami się zgadzasz? Uzasadnij swoje zdanie.
  6. Przedstaw problemy, z którymi borykali się w szkole główni bohaterowie. Powiedz, jak sobie z nimi radzili. Co ich inspirowało do określonych działań? Przygotuj plakat, który byłby przydatny w ich szkole.

Na tropie Gangu Niewidzialnych Ludzi

  1. Powiedz, co łączy przedmioty i postacie przedstawione na zdjęciach?
  2. Wciel się w rolę dziennikarza brukowca i napisz serię (4-8) krótkich (1/2 do 1 strony) notatek prasowych informujących o kolejnych działaniach Gangu Niewidzialnych Ludzi.
  3. Napisz list gończy za przywódcą Gangu Niewidzialnych Ludzi.
  4. Czy Felix, Net i Nika byli dobrymi detektywami? Oceń sposób działania przyjaciół.

W powieściowym tyglu

  1. Powiedz, kim może być narrator powieści. Przeanalizuj jego wypowiedzi i określ, jaki ma stosunek do poszczególnych bohaterów.
  2. Przyporządkuj powieściowe postaci do typów bohaterów.
  3. Wymień kilka zdarzeń należących do różnych wątków powieściowych. Przedstaw je w układzie przyczynowo-skutkowym i wskaż momenty, w których niektóre wątki się splatają.
  4. Odszukaj w książce przypisy i powiedz, czego przede wszystkim dotyczą. Który z nich był ci najbardziej potrzebny?
  5. Powiedz, co w powieści szczególnie cię rozbawiło.
  6. W powieści pojawia się wiele nawiązań do innych utworów literackich i filmowych. Podaj kilka przykładów takich odwołań.
  7. Określ, do jakiego rodzaju powieści należy utwór Rafała Kosika. Uzasadnij swoje zdanie.
  8. Napisz list do Rafała Kosika i przedstaw w nim pomysł na kolejną powieść cyklu, której głównym wątkiem będzie wykorzystanie przez Feliksa, Neta i Nikę funduszu stypendialnego przyznanego przez Ministra Spraw Specjalnych.

Kartkówka!

Print Friendly, PDF & Email