Projekt klasowy

wpis w: Sprawy klasy 7 | 0

Czego w szkole brakuje najbardziej? Ciszy! Ale czy naprawdę można sobie wyobrazić szkołę, w której nie słychać tych znanych od stuleci tekstów nauczycieli i uczniów? Sprawdźcie sami!

I. We are the champions
Scenka z nauczycielami dopijającymi pospiesznie kawę, zbierającymi zeszyty i szukającymi kluczy.

II. Dzwonek
Wszyscy stają na chwilę na baczność, potem biegiem ustawiają się pod ścianą. Jeden staje bokiem, otwiera dziennik z naklejonym napisem „Librus”.

III. We don’t need no education
Wchodzą uczniowie z ponurymi minami, z tabliczkami, jak na demonstrację. Nauczyciel początkowo zdezorientowany rozgląda się dookoła, potem za jego plecami stają inni nauczyciele. Na końcu sceny mamy dwa przeciwstawne obozy.
Po wybrzmieniu słów „Leave us kids alone!” dialog:

UCZEŃ: Minął miesiąc nauki w szkole, jesteśmy zmęczeni! Strajk! Strajk!
UCZNIOWIE: Strajki! Strajk! Strajk!
NAUCZYCIEL: Ja wam dam strajk! Siadać! Wyciągamy karteczki!
UCZEŃ: Jak my dobrze znamy ten tekst… Jak wszystkie inne nauczycielskie kawałki!

IV. Piosenka z tekstów nauczycieli
W trakcie piosenki na przemian nauczyciele odgrywają to, co słychać, a uczniowie reagują.

NAUCZYCIEL: Ale my wam tak musimy wszystko powtarzać, przecież nas nie słuchacie!
UCZEŃ: Nie da się w kółko słuchać tych samych tekstów!
NAUCZYCIEL: Tak? To może wcale się mamy nie odzywać? Dobrze! W takim razie będą lekcje bez ani jednego słowa! Strajk!
NAUCZYCIELE: Strajk! Strajk! Strajk!
(Dzwonek)
V. Gimnastyka (Dzwonek)

Dziarskie podskoki z wuefistą, po chwili wszyscy padają z wyjątkiem niezmordowanego nauczyciela.

VI. Chodź, pomaluj mój świat (Dzwonek)
Nauczycielka wyciąga ogromny arkusz, uczniowie próbują na nim cos namalować.
VII. W poradniku młodego zielarza (Dzwonek)
Uczniowie wyciągają liście i inne badyle.
VIII. Polonista (Dzwonek)
Chaos i sterta słowników.
IX. Matematyka (Dzwonek)
Niesamowicie zawiłe obliczenia na tablicy, przerażani uczniowie z wolna osuwają się na kolana.

UCZEŃ: Dość, dość, błagamy! Tak się dłużej nie da!
UCZEŃ: Prosimy, zacznijcie znowu nam tłumaczyć.
NAUCZYCIEL: To już nie przeszkadzają wam nasze teksty?
UCZEŃ: Eee…
NAUCZYCIEL: Bo i my się stęskniliśmy za waszymi. Szkoła bez nich nie byłaby taka sama.

X. Piosenka z tekstów uczniów

– Dlaczego się spóźniłeś?
– Byłem na obiedzie
Czy mogę poprawić tę ocenę?
Za ile dzwonek? Mogę się napić?
Co na zadanie?
Może pani powtórzyć?
To nie ja! Ale ostatnia szansa?
Może nie być zadania domowego?
Co?! Wielokąty?! A to nie miało być na studiach?
Miało być tylko jedno zadanie
To ja jednak zgłoszę nieprzygotowanie
Przepraszam za spóźnienie
Jaki temat?
Gdzie teraz mamy?
Ale to nie ja, to on zaczął.
Mogę do toalety?
Ile do dzwonka?
Co mamy następne?
Kiedy sprawdzian?
Co? Pani nic nie mówiła!
Która sala?
Z kim mamy?
Ja chcę do domu!

Dziękujemy za uwagę
I mamy nadzieję
Że tak jak my sądzicie
Że szkoła jest fajna
Szkoła jest fajna
Szkoła jest fajna…

Print Friendly, PDF & Email