210d5d9e022fd792gen

  1. Pierwszy krok: niech każdy z uczniów napisze na małej kartce, 3 rzeczy, które zrobił zaraz po przebudzeniu. Kartki rozłóżmy na podłodze i czytajmy głośno. Jak myślicie, co się będzie najczęściej powtarzać?
  2. Czy ktoś już dzisiaj korzystał z komórki, internetu itp.
  3. Kto ma przy sobie telefon? W jakim miejscu? Dlaczego musisz mieć go aż tak blisko, dlaczego nie może być w torbie?
  4. Pakowanie plecaka, wyjście na imprezę, wyjście do szkoły, wyjście do kina, odwiedziny u rodziny. Podzielcie się na 5 grup i niech każda grupa wylosuje jedno miejsce i napisze 5 rzeczy, które tam ze sobą zabierają.
  5. Co pojawia się najczęściej? Dlaczego? Czy da się tę rzecz wykorzystać do czegoś pożytecznego? Jak często w ten sposób tego używacie?
  6. Obejrzyjcie przygotowane przez kolegów krótkie scenki rodzajowe.
  7. Po tych krótkich scenkach osoby, którym przeszkadzano, niech opowiedzą jakie uczucia im towarzyszyły i dlaczego – zapiszmy parę przykładów na tablicy.
  8. Kto z was zachowałby się w ten sposób w danej sytuacji?
  9. Czy uważacie, że takie zachowanie jest odpowiednie?

 

  1. Czy byliśmy kiedyś w podobnej sytuacji?
  2. Czy widzieliśmy kiedyś taką sytuację?
  3. Czy takie sytuacje są możliwe, czy to czyste science fiction?
  4. Czy chcielibyśmy być w takiej sytuacji?
  5. Czy potraktowaliśmy kogoś w ten sposób?

Na koniec obejrzyjmy jeszcze jeden film, który będzie dobrym podsumowaniem naszej lekcji

Print Friendly, PDF & Email