- Jakie niepowodzenia spotykały bohatera utworu?
- Z czego one wynikały?
- Jaka jest różnica znaczeniowa między słowami „zniszczyć” a „pokonać”?
- Jak Santiago przeżywał swoją starość? Podaj odpowiedni cytat.
- Jak walczył z przeciwnościami losu, morzem i własną słabością?
- Czy i dlaczego – mimo klęski – można nazwać Santiago człowiekiem niepokonanym?
- Jak rozumiesz tytuł opowiadania?
- Wybierz jedną z poniższych możliwości i napisz pracę o objętości 2-3 stron w zeszycie:
- Jako dziennikarz miejscowej gazety przeprowadzasz wywiad z Santiago po jego powrocie z morza.
- Jesteś Manolinem. Opowiadasz koledze o swojej przyjaźni z Santiago.
Zadanie domowe: przygotuj argumenty, które pozwolą ci na napisanie rozprawki związanej z cytatem zawartym w temacie lekcji.
Przydatne sformułowania:
„Po pierwsze”
„Ostatnim argumentem jest to, że…”
Sformułowania burzące konwencję rozprawki:
„A więc zaczynajmy”
„Zadajmy sobie pytanie”
„Jasne, że nie”